دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

اکسیر حیات  (Vital Essence (Jing  اکسیر کلیه یا اکسیر حیات یک نوع خاصی از انرژی است که در فیزیولوژی انسان رل حیاتی بازی  می کند. این ماده مجموعه ای از اکسیر ارثی است که از پدر و مادر می آید و مقداری نیز از اکسیر بدست آمده از غذا می باشد. اکسیر حیاتی بنیاد ساختمانی مشخصی را تعیین می کند. این اکسیر در کلیه ذخیره شده و در عین حال در تمام بدن بخصوص در ۸ کانال فوق العاده انرژی گردش می کند. اکسیر کلیه یا حیاتی تعیین کننده رشد و نمو، تولید مثل، بلوغ جنسی، بارور شدن و حاملگی می باشد. اختلافات زیادی بین Qi (جی) و اکسیر حیاتی وجود دارد..
  • مسعود .ع
• این روزها به دلائلی مسئلۀ «سحر» و «اطلاع از غیب به طرق غیرمعمول» یک از پرسش‌هایی است که ذهن جوان‌ها را به خود مشغول کرده است. می‌پرسند آیا امکان دارد؟ آیا مجاز است؟• مقدمتاً عرض کنم: ایمان طبیعتاً به انسان قدرت می‌دهد. قدرتی که پاک است و انسان به آن نیاز دارد. امور دیگری هم هستند که هرکدام به نوبۀ خود به انسان قدرت می‌دهند هرچند ضعیف‌تر و بعضاً ناسالم، و معمولا خیلی‌ها آنها را بدیل ایمان قرار می‌دهند. مانند علم، ثروت اعتبار اجتماعی و ... • اگر کسی به قدرتی برسد، به تدریج ممکن است با اتکاء به آن، خودش را از «ایمان به خداوند» مستغنی بداند. اساساً اتکاء به هرچیزی غیر از خدا موجب می‌شود خدا او را به همان چیز واگذار کند، تا غیر قابل اتکا بودن آن، بر فرد ثابت شود. رسول خدا(ص) می‌فرماید: لا تَتَّکِلْ إلى غَیرِ اللّه ِ فیَکِلَکَ اللّهُ إلَیهِ. (مستدرک الوسائل/12790). امیرالمؤمنین علی(ع) نیز هرگونه «اتکا به خود» را از دام‌های شیطان می‌داند (إیّاکَ و الثِّقَةَ بنَفسِکَ ؛ فإنَّ ذلکَ مِن أکبَرِ مَصائدِ الشَّیطانِ) (غررالحکم/2678)
  • مسعود .ع

معما - 1

۰۱
خرداد
این معما از انجمن حرفه ای متفکران و محققان آوردمببینم کی باهوش هست؟ اگر می دونید این معما جواب بدینمسئول رستوران از مشتری که در فنجان قهوه اش مگس بود، عذرخواهی کرد و برایش قهوه تازه ای آورد.مشتری بعد از گرفتن قهوه گفت:این همان قهوه قبلی است، فقط مگس آن را درآورده اید! چطور تشخیص داده است؟
  • مسعود .ع