دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

خبرگزاری فارس: رمان «راز فرشتگان» با هدف نقد ایده‌های عرفان‌های کاذب و نوظهور توسط حمیدرضا مظاهری‌سیف تالیف شد. حمیدرضا مظاهری‌سیف نویسنده و پژوهشگر عرفان‌های کاذب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره به نگارش رمان «راز فرشتگان» و انگیزه‌های خود از تالیف رمان در نقد عرفان‌‌های نوظهور گفت: فضای عرفان‌های کاذب یک ویژگی خاصی دارد که برای مخاطب عام عرضه می‌شود، مباحثی هم که در آثارشان ارئه می‌شود خیلی سهل و ساده است و برای این که اینها مخاطب عام را به عنوان گروه هدف قرار داده‌اند از قالب‌های ادبی به خصوص رمان خیلی استفاده می‌کنند و معمولا در کشور ما هم افرادی که توانسته‌اند این قالب را برای بیان آمورزهای خود به کار بگیرند موفق بود‌ه‌اند. نویسنده کتاب «جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور» در ادامه افزود: تجربه نقد عرفان‌های کاذب و معنویت‌های نوظهور نشان داد اگر بخواهیم در سطح علمی بحث کنیم و مبانی علمی این طیف را به چالش بکشانیم این نقد برای محافل آکادمیک مطلوب است اما مشکلی را در متن جامعه و حوزه فرهنگ عمومی حل نمی‌کند و عموم مردم از عرفان‌های کاذب اسنفاده می‌کنند بدون آن که خیلی متوجه آسیب‌های آن باشند. مظاهری‌سیف خاطرنشان کرد: راه پیشگیری آن است که ما با همان ادبیات، در همان سطح و برای همان مخاطبی که عرفان‌های نوظهور آنان را نشانه گرفته‌اند محصول و مطلب ارائه دهیم و به نظر رسید که باید از ظرفیت‌های رمان استفاده کرد و با همین انگیزه بود که ایده رمان «راز فرشتگان» شکل گرفت. وی در پاسخ به این سئوال که چه مقدار با مباحث تکنیکی داستان‌نویس آشنایی داشتید تا به نگارش این رمان بپردازید گفت: خیلی در فضای تکنیکی داستان‌نویسی مطالعه نداشتم اما با داستان‌های قرآنی از اوایل طلبگی انس داشتم و در حوزه تفسیر نیز فعال بودم و سعی کردم از همان دستمایه‌های اولیه استفاده کنم. مظاهری‌سیف ادامه سخنان خود درباره سیر حرکتی این رمان نیز افزود: این رمان از زمان خلقت حضرت آدم شروع و به تدریح به دوران حاضر می‌رشد اما به دوران حاضر رسیدن رمان «راز فرشتگان» ناظر به نقد مستقیم عرفان‌های نوظهور نیست بلکه مسائل دیگری را دنبال می‌کند. قهرمان این داستان یک فرشته –که ناظر بر آفرینش انسان بوده- است که به عنوان راهنمای حضرت آدم به زمین می‌آید؛ بعد از مرگ حضرت آدم این فرشته به پیشنهاد جبرئیل در زمین می‌ماند تا فرزندان آدم را هدایت کنند که مسائل هابیل و قابیل و .. پیش می‌آید و البته شیطان نیز در این میان فعال است. وی ادامه داد: سعی کردم در این داستان ایده‌های عرفان‌های نوظهور و آموزهای آن‌ها را از زبان نیروهای منفی بیان کرده و از طرف چهرهای مثبت جواب شبهات بیان ‌شود. خیلی مستقیم به مسائل نپرداخته شده است مثلا در بحث هابیل و قابیل و یا گفت‌وگوی شیطان و قابیل آموزهای عرفان‌های کاذب از زبان شیطان یا قابیل مطرح می‌شود و در قالب گفتگو بیان شبهات پاسخ داده می‌شود. نویسنده کتاب «سیاست در دامان عرفان» در ادامه با اشاره به زمان صرف شده برای نگارش رمان گفت: بیش از دو سال صرف نوشتن این رمان شد، ابتدا حجم زیادی نداشت که به برخی دوستان داده و نظراتی نیز داده شد که برخی نظرات اعمال شد. به برخی داستان‌نویسان نیز داده شد اما بیشتر افراد غیرداستان‌نویس این رمان را خواندند که بازخورد خوبی داشت. مظاهری‌سیف در خاتمه گفت: ناشر رمان «راز فرشتگان» انتشارات «عصر آگاهی» است که امیدواریم این اثر تا اوایل اسفند چاپ و تا نمایشگاه کتاب در اردیبهشت91 توزیع عمومی شود.
  • مسعود .ع
شیطان گرایان با ادعای ناتوانی خدا در اجابت خواسته­ها، به تبلیغ ایده شیطان گرایی می­پردازند. آنها چنین توضیح می­دهند؛ «شما برای حل مشکلات زندگی خود، هر روز دست به دعا بر می­دارید و از خدا کمک می­خواهید. اما خدا نه فقط مشکلات شما را بر طرف نمی­کند، بلکه هر روز مشکلات جدیدی بر سر راه­تان قرار می­دهد. پس آنتی تز خداوند یعنی شیطان، می­تواند پناهگاه شما واقع شود.» در استدلال بالا آنچه که بیش از همه نیاز به بازخوانی و اصلاح دارد، «مفهوم دعا» است. روشن است که بسیاری از مشکلات روانی و روحی بشر مدرن، ریشه در بنیان­های تمدن غربی دارد. انتظار از خدا و دست روی دست گذاشتن و اکتفا به چند جمله به عنوان دعا برای حل چنین مشکلاتی، عملی کودکانه است که هیچ قرابتی با مفهوم متعالی دعا ندارد. خداوند هیچ گاه وعده نداده است که تمام درخواست­هایی که انسان­ها دارند ـ از هر نوع و مدلی که باشد ـ همه را خداوند به صورت فوری عملی می­کند. اصولا چنین برداشتی از دعا، با نگاه اومانیستی سازگار است نه با نگرش دینی و وحیانی. در بینش اومانیستی، همه چیز باید خود را در خدمت خوشی و راحتی انسان قرار دهد و حتی خدا هم باید سهمی در این مسیر بعهده بگیرد و  در اجرای فرمان انسان ـ که نامش را دعا می­گذارند ـ کوتاهی نکند و اگر او در اجرای خواهش های انسان تاخیر کند، پس صلاحیت این که در زندگی انسان شانی به او سپرده شود از او برداشته می شود. در نگرش دینی و وحیانی ، انسان از آنجا ماموریتی الهی به او واگذار شده، لازم است با مدد گرفتن از اختیار و اراده خود،  نیروهای خود را جهت تعالی معنوی خود و تکامل اجتماع به کارگیرد و صد البته در آن صورت خداوند هم امکانات خویش را جهت تحقق چنین هدفی بسیج می­نماید . چنین انسانی از آن جا که هم غایتی الهی را اختیار نموده و هم استعدادها و امکانات را ه خدمت گرفته است، باید برای تسریع در پیمودن راه از خداوند اسستمداد نماید و دعا در چنین فرایندی معنا خواهد یافت.
  • مسعود .ع
پوشش و عفاف از آن جهت که یک امر فطرى است و براى حیات اجتماعى انسان ضرورت دارد، در ادیان و مذاهب الاهى داراى جایگاه خاصى است. تمام ادیان آسمانى، حجاب و پوشش را بر زن واجب و لازم شمرده‏اند و جامعه بشرى را به سوى آن فراخوانده‏اند؛ زیرا حیا و لزوم پوشش به طور طبیعى در نهاد زنان به ودیعت نهاده شده و احکام و دستورهاى ادیان الاهى هماهنگ و همسو با فطرت انسانى تشریع شده است. بر اساس اصل لزوم هماهنگى و تناسب آفرینش و قانونگذارى،1 خداوند لباس و پوشاک را در لابلاى نعمت‏هاى بیکرانش به بشر ارزانى داشت‏2 و اشتیاق درونى زنان به «حجاب» را با تشریع قانون پوشش مستحکم ساخت تا گوهرِ هستى «زن» در صدفِ پوشش صیانت گردد و جامعه از فرو افتادن در گرداب فساد و تباهى نجات یابد.
  • مسعود .ع
وقایع نجومی1391/01/19 شمسی1433/05/15 قمری2012/04/04 میلادیآغاز شرف الشمس در روز شنبه(بروج میزان) ساعت 13:46پایان شرف الشمس در روز یکشنبه(بروج عقرب) ساعت 14:12 طلوع مقدماین دعا(شرف الشمس) در روز 19 فروردین هر سال برای برآورده شدن حاجات نوشته می شود،از طلوع تا غروب آفتاب فرصت دارید دعا را بنویسید و در زیر آن حاجاتتان را بیان کنید و در قرآن قرار دهید. انشاء الله حوائجتان برآورده خواهد شد.وقایع نجومی در این روز:هر سال روز خاصی که خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد حالتی معادل شب قدر ایجاد میکند. که در قران خداوند دستور داده که آن را جدی بگیرند و خدا را بسیار یاد کنند تا مسیر زندگیشان تغییر کند در آن لحظه با وضو و خواندن نماز و دعا سوزنی برداشته و از روی نوشته شرف شمس بنویسید یعنی مثل اینکه میخواهید از روی نوشته بنویسید. در این حالت شرف شمس انرژی شرف شمس را به خود گرفته و تا یک سال فرشته نگهبان شرف شمس به امر خدا به شما در همه امور زندگی کمک خواهد کرد. از بین تمامی کلمات نوشتن اسم اعظم خداوند تاثیر بیشتری نسبت به سایر اسمای الهی دارد نکاتی که در هنگام نوشتن باید رعایت شود: 1-هیچ خطی دوبار کشیده نشود 2-سوراخ های ستاره و میم و ها و واو بسته نشود 3-خطوط ابتدا و انتهای ستاره یگدیگر را قطع نکنند 4-اندازه الف ها یکسان باشد 5-واو آخر روی تمام نقش کشیده شود 6-اگر روی کاغذ نوشته میشوند با گلاب و زعفران نوشته شوند جدول 4*4 شرف شمس نیز بدین شکل است که خواص یکسانی با نقش دارد. دو نکته مهم دیگر درباره شرف شمس 1- اگر از نگین استفاده میکنید سعی کنید هر سال در ساعت ذکر شده و با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده شده را دوباره خراش دهید. 2- اگر روی کاغذ نوشتید آنرا باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید اگر اسم اعظم خدا را نمیدانید نوشته حضرت سلیمان را بنویسید که بر روی انگشترش بنا به روایات نوشته بود : لا اله الا الله الملک الحق المبین ولی اگر میتوانید بیشتر بنویسید آیه الکرسی را بنوسید که در روایات است فاصله آن با اسم اعظم همانند فاصله سفیدی چشم با سیاهی چشم است. یعنی با یک میلیمتر اختلاف همان اسم اعظم حساب میشود. این دعا(شرف الشمس) در روز 19 فروردین هر سال برای برآورده شدن حاجات نوشته می شود، از طلوع تا غروب آفتاب فرصت دارید دعا را بنویسید و در زیر آن حاجاتتان را بیان کنید و در قرآن قرار دهید. انشاء الله حوائجتان برآورده خواهد شد. بسم الله الرّحمن الرّحیم اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی. یا می توانید برای مراجعه بیشتر از این لینک زیر دانلود کنید طلسم شرف شمس
  • مسعود .ع
دانشمندی به‎نام «ویلیام هاروِی» عنوان کرده که گردش کوچک خون را کشف کرده. خب به نام خودش هم ثبت کرده و برخی از کسانی‎که از طب نوین به‎شدت حمایت می‎کنند، به‎عنوان افتخار از این یاد می‎کنند یا فیزیولوژیست‎‎ها روی این موضوع خیلی مانور می‎دهند. دانشجویی مصری در تحقیقاتی که داشته، مشخص کرده که این متعلق به یک دانشمند مسلمان به‎عنوان «قَرَشی» است که ایشان هم به نوبه خود از دانشمندان ایرانی درس گرفته.آیا این محصولاتی که به‎عنوان محصولات ارگانیک دارند به بازار‎ها می‎آیند، محصولات طبیعی هستند؟ ما خبر نداریم که ارگانیک به معنای «طبیعی» هست یا نه؟ اما برای ما طبیعی ترجمه کرده‎اند. طبیعی به زبان انگلیسی می‎شود نچرال (natural). خب این مرغی را که الان شما در بازار می‎بینید این حالت برزخ تغذیه است. قبلش مرغ و خروس و غاز و اردک طبیعی بوده. همان نچرال. شما این را آورده‎اید تبدیل کرده‎اید به یک ژن، ژن هم سرطانی بوده. مرغ‎‎هایی که امروز هست، غده سرطانی انسانی است. ما مدارک مستند داریم که ژنش را گرفته‎اند با ژن خوک و با ژن مرغ محلی ترکیب کرده‎اند که مراجع ما نتوانند بگویند حرام است. این شده مرغ. حالا می‎گویند ما به شما مرغ طبیعی می‎دهیم. بفرمایید این را بهش می‎گویند طبیعی. مردم را قانع می‎کنند به این‎‎ها و می‎آییم و توضیح می‎دهیم می‎گوییم که نه آقا این ارگانیک نیست. این حالت برزخ است. ما را اول برده‎اند در یک دوران برزخی بعد از برزخ برده‎اند در جهنم، بعد از جهنم ما قانع شدیم، که برگردیم به برزخ. بعد می‎گویند وضع مرغ‎تان یادتان است که چه وضعی بود. آبله‎مرغان یادتان است. کچلی‎‎ها یادتان است. با یک آپاندیس می‎مردند یادتان است. خب این‎‎ها همه‎اش برای دوران برزخ است و هیچ ربطی به دوران شکوفایی ما ندارد....
  • مسعود .ع