دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۰ ثبت شده است

آینده و آینده‌اندیشی همواره یکی از شگفت‌انگیزترین مسائلی بوده که ذهن آدمی ‌را به خود مشغول داشته است. تاریخ تفکر و اندیشه، شاهد اندیشمندان بی‌شماری بوده که هر یک متناسب با ادراک و برداشت خود از این موضوع، دیدگاه یا نظریه‌ای را مطرح کرده‌اند. بی‌شک، جمع‌بندی این آرا و دیدگاه‌ها کار چندان آسانی نیست به ویژه اگر در صدد دستیابی به فهمی ‌واقع‌بینانه و داوری بی‌طرفانه‌ای باشیم. این مقاله با هدف تبیین دیدگاه انسان معاصر پیرامون یکی از مهم‌ترین موضوع‌های ادراکی معاصر یعنی "آینده و آینده‌اندیشی" به نگارش درآمده و در این بررسی زوایای گوناگونی را در نظر گرفته است.
  • مسعود .ع
تاریخچه عود، انواع عود وخواص عود : تارخچه عود «انسان ازمانهای بسیار دور با عود بوده است و کاربرد ان را میداند.سابقه مصرف عود با استفاده از اسناد تاریخی به طب ایووردای هندوستان بر میگردد . هزاران سال است که عود در سراسر دنیا مصرف میگردد و به نظر میرسد به عنوان نمادی معنوی در فرهنگ های مختلف به شمار میرفته است انواع عود که در شکل های مختلف به شکل مخروطی پودر و به شکل شاخه ای عرصه میگردد .رایج ترین شکل مورد استفاده عود شاخه ای میباشد .
  • مسعود .ع
در ذیل فهرستی از ناراحتی ها و بیماریهای را که انسان ممکن است بدانها مبتلا گردد ذکر نموده و رنگهایی که قادرند در درمان آنها موثر باشند ذکر خواهیم کرد. این نخستین گامی است که شما می توانید در درمان بیماریها توسط رنگها بردارید و نقطه شروع تجربیات شماست برای مبارزه با ناراحتی ها استفاده از رنگها در علم پزشکی پیشرفت صرفا چاره ساز نبوده و این پیشنهادات در کنار بهره گیری از سایر موارد درمان می تواند بسیار موثر باشد و بهبودی را سریعا به انسان به ارمغان اورد. به عبارتی اگر بیمار در کنار استفاده از دارو از تاثیرات رنگها نیز بهره بگیرد زودتر به نتیجه مطلوب می رسد.
  • مسعود .ع
او سرانجام در نوامبر سال 1703 در حالی‌که ماسک بر چهره داشت در زندان درگذشت. گزارش شده است که هیچ‌ کس چهره این مرد را ندید، زیرا او همیشه چهره خود را با ماسک می‌پوشاند. نقل کنندگان این داستان به ماسک این مرد، «ماسک آهنین» می‌گفتندنسان به ‌عنوان بخشی از جهان هستی، گاه در هاله‌ای از رمز و راز قرار می‌گیرد و به یک معما تبدیل می‌شود.گاهی این رازها هرگز کشف نمی‌شوند و معماهای باور نکردنی و در مورد برخی از افراد، سال‌های سال بی‌‌پاسخ می‌‌مانند.این رازهای حل نشده و بی‌جواب، به هر دلیلی ممکن است پدید آیند؛ گاه علم و دانش در روزگاری که آن فرد در آن زندگی می‌کرد، قادر به پاسخگویی نبوده و گاه، پر و بال گرفتن شایعات در میان مردم، به بی‌جواب ماندن معما کمک کرده است؛ اما دلیل این رازهای حل نشده، هر چه باشد، افرادی در تاریخ هستند که رازهای زندگی آنان، هیچ‌ گاه برای دیگران روشن نشده و آنها به ‌عنوان اسرارآمیز در تاریخ و یاد مردم باقی مانده‌اند.
  • مسعود .ع
عکس های خیلی نزدیک از چشم های حیوانات توسط سورن منولیان گرفته شده است.
  • مسعود .ع
ذن شکلی از آیین بودایی مهایانه است که تاکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا به وسیله تجربه مستقیم دارد. این مکتب معمولاً تعالیم خود را به صورت‌هایی تناقض‌آمیز و فرامنطقی بیان می‌دارد. ذن را می‌توان مراقبه‌ای ( مدتیشنی ) ناظر بر چهار لایه شرح داد: لایه نخست شاهد بودن بر محیط اطراف شامل صداها، بوها، نورها واحساس سرما وگرما است لایه دوم ناظر بودن بر ذهن است. به این معنی که افکار واندیشه‌ها ستیز نکنیم، از آنها نگریزیم، آنهارا نام گذاری نکنیم (زشت/زیبا) و به خاطر خجالت یا احساس گناه از افکار، آن‌ها را انکار نکنیم. لایه سوم جسم است که بر تک تک نقاط بدن و وانهادگی و آرامش آنها ناظر باشیم. لایه چهارم تنفس است که طی آن ریتم وآهنگ طبیعی تنفس را شاهد خواهیم بوداین مقاله با روش مروری – تحلیلی و با نگرشی نقادانه درصدد بررسی و نقد مکتب ذن بودایی از دیدگاه توحیدی برآمده و به برخی نقاط ضعف مشترک در مکتب ذن بودایی و سایر مکاتب عرفانی بشری اشاره کرده است؛ همچنین در این تحقیق، ناکارآمد بودن این نوع مکاتب به چالش کشیده شده است. این مطالعه نشان می‌دهد که این نوع مکاتب فکری فاقد ساختار فکری منسجم بوده و از آن‌جا که مبتنی بر آموزه‌های وحیانی نیستند، خطاهای بسیاری دارند. این مکاتب به دلیل عدم شناخت دقیق حقیقت انسان، روند مدونی برای درمان روح و تعالی انسان ندارند. کمال انسان در رشد تمام ابعاد وجودی او است؛ زیرا انسان ذووجوه است و هیچ حدیثی در او لغو نیست. نه اندیشیدن او لغو است و نه کار و فعالیت اجتماعی او. اگر انسان در صدد دستیابی به کمال مطلوب خویش است، باید به تمام ابعاد وجودی‌اش توجه و به آن‌ها تعادل بخشد و آن‌ها را تربیت کند نه تعطیل.
  • مسعود .ع
راههای تمرکزتعداد صفحه : 150نویسنده: نامعلومدانلود روانکاری پیر بلخموضوع: روانشناسینویسنده: هادی بیگدلیتعداد صفحه: 102دانلودگیاهان و غذا نویسنده: جمشید خدادادیدانلود کاملترین مرجع گیاهان داروی
  • مسعود .ع
گاهی اوقات دیده می‌‌شود فردی مهندس، دکتر یا پروفسوراست؛ امّا بدبخت است. احساس خوشبختی نمی‌کند و کافی است او را از پست فعلی‌اش جابه‌جا کنند، افسرده و پژمرده می‌‌شود بیشتر بیماری‌های روانی برای تحصیل کرده‌ها و ثروتمندان است؛ زیرا انسان خود را نمی‌شناسد. شناختی که هیچ شناخت دیگری نمی‌تواند به جای او به انسان کمک کند. وقتی انسان خود را شناخت و باورکرد و قیمت حقیقی خود را دانست به آرامش، شادی و خوشبختی در دنیا و نظام ابدیش نائل شده است.
  • مسعود .ع
عده ای از مردم پی می برند که ناخودآگاه می توانند هاله ها را ببینند ، اما بیشتر آنان باید یاد بگیرند که چگونه دید خود را برای مشاهده ی هاله تقویت کنند . در کلاسهای روحی متوجه شدم که چقدر بهتر است شاگردان یاد بگیرند قبل از اینکه هاله راببینید ، آن را احساس کنید .شما با دانستن تفاوت آزمایشهای مختلف در فصل دوم، آگاهی خود را در مورد هاله های نورانی گسترش دادید و حالا دیدن هاله ی نورانی برایتان بمراتب آسانتر است . در واقع ، چه بسا موقعی که هاله را احساس می کردید ، آن را دیده باشید . اما حتی اگر هم این طور باشد ، باز هم به نفع شماست آزمایشهای این فصل را انجام دهید.
  • مسعود .ع