دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

بر حسب آنچه که ما از عقل و نقل استفاده می کنیم عالم امکان یک قلب و جانی دارد قلب عالم حقیقت امام زمان (عج ) است . ایشان هم قطب عالم امکان است و هم قلب عالم اسکان . تپش و ضربان این قلب ، شب قدر است . بنابراین شب قدر در طول سال یک شب مرکزی است ، نقطه مرکزی سال ماست . ذخیره سال از شب قدر به سراسر عالم پخش می شود. مناسبت هایی برای برخی ایام داریم که قرآن کریم آنها را با عنوان ایام الله بیان کرده استانسان در طول سال اگر صداقت در بندگی داشت ، اهل مراقبه بود و از خط خارج نشد، در پایان این خط یک برنامه به دست او می دهند که ممهور به امضای امام زمان (عج ) است و آن وقت به آرامش می رسد. اینکه می گویند «شب قدر را درک کنید» ما این جمله را هم هنوز نتوانسته ایم درک کنیم . اعمال عبادی بزرگان در این شب ها مخصوص خود آنها است و ما اعمال آنها را هم نمی توانیم درک کنیم . برنامه مرحوم علامه طباطبایی (ره ) در ماه رمضان کسب معرفت باطنی بود؛ چون بردش بیشتر است . ایشان تمام ماه مبارک رمضان را از دوران طلبگی احیا داشته است . علامه در این شب ها به نماز و سجده و... نمی پرداخت ، بلکه در سکوت و تفکر بود و این سیر باطنی و معرفتی است .
  • مسعود .ع
سرویس فرهنگ و هنر جهان – جایگاه شب قدر در قرآن کریم مورد اشاره واقع شده و بر کسی پوشیده نیست. این شب از هزار ماه بهتر است. اعمال کثیری هم برای این شب مهم ذکر شده که مهمترین آنها در مفاتیح الجنان مذکور است. از علامه مجلسى نقل شده است که فرمودند: "بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش و دعا براى مقاصد دنیا و آخرت خود و پدر و مادر، خویشان و برادران ایمانى ، اعم از زندگان و مردگان و اذکار و صلوات بر محمد (صلى الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت اوست ."سید ابن طاووس نیز مى فرماید: "نباید از دعا درباره اهل حق و برادران مسلمان در این شب امتناع کرد." و در روایتى وارد شده است که از رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) سوال شد: "در شب قدر چه از خدا بخواهیم ؟" فرمودند: "عافیت." بزرگی می‌فرمود چون که صد آمد، نود هم پیش ماست. این عافیت همچون صد است که باقی خیرات را نیز با خود دارد. حضرت موسى (علیه السلام ) در مناجات خود با خدا عرض کرد: خدایا، من خواهان قرب تو هستم . خداوند فرمود: قرب من از آن کسانى است که لیله القدر را بیدار باشند. عرض کرد: خدایا، رحمتت را خواهانم . خداوند فرمود: رحمت شامل حال کسانى است که در شب قدر به مساکین رحم مى کنند. عرض کرد: خدایا، من جواز عبور از صراط را خواهانم .خداوند فرمود: این جواز براى کسانى صادر مى‌شود که در لیله القدر صدقه بدهند. عرض کرد: خدایا، من خواهان درختان و میوه‌هاى بهشت هستم . خداوند سبحان فرمود: این نعمت براى کسانى است که در لیله القدر به تسبیح مشغولند. عرض کرد: خدایا، من نجات از آتش را مى‌طلبم . فرمود: نجات براى کسانى است که در لیلة القدر به استغفار مشغولند. عرض کرد: خدایا، من رضاى تو را مى‌طلبم . فرمود: رضاى من را کسى جلب کرد که در لیلة القدر دو رکعت نماز خواند.زیارت بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین، صلوات‌الله علیه، از بهترین اعمال شب قدر است و البته خوشا به حال آنان که سعادت دارند چنین شبی را در چنین بارگاهی باشند. از جالب‌ترین موارد عظمت مطالعه علوم مذهبی در لیلةالقدر است! طلبه‌اى مبتدى ، شیخ اعظم انصارى (رحمة الله علیه ) را در حرم مطهر حضرت امیرالمؤ منین در شب قدر مى‌بیند، از ایشان مى‌پرسد: در این شب خجسته ، انجام دادن چه عبادتى افضل است ؟ شیخ در جواب از او مى‌پرسد: "چه درسى مى‌خوانى ؟" طلبه جواب مى‌دهد: "الفیه ابن مالک". شیخ مى‌فرماید: افضل اعمال آن است که به حجره‌اى بروى و الفیه را مطالعه کنى. مرحوم شیخ ذبیح الله محلاتى مى‌نویسد: از مرحوم سید جواد حسینى عاملى ، صاحب مفتاح الکرامه پرسیدند: در شب قدر، افضل و بهترین اعمال چیست ؟ فرمود: تحصیل علوم مذهبى .به هر حال هر عمل خیری در شب قدر به مراتب بهتر از همین عمل در دیگر شب‌ها است. پس عاقل نیست آنکه چنین فرصتی را به راحتی از کف بدهد و این لیالی را به خفتن به سر آورد. این شب‌ها باید همراه با عبادت و تدبر باشد. در خصوص دعا کردن در این شب‌ها نیز باید دانست که برآورده کردن هیچ حاجتی برای خداوند سخت نیست، پس چه اشکالی دارد که مومنین حاجات تمامی برادران دینی خود را از خداوند در این شب‌ها طلب کنند و برای همه عافیت بخواهند؟ سرآمد تمام حاجات در این شب‌ها باید طلب ظهور ولی‌عصر (عج) باشد، که نه تنها نجات مسلمین، بلکه نجات بشریت را در پی خواهد داشت.
  • مسعود .ع
کودکان، صداهای ماوراء الطبیعه را می‌شنوندمحققان دانشکده روانشناسی «هلند» طی بررسی‌ها و گزارشات سالیانه خود به این نتیجه دست یافتند که کودکان در سنین خاصی می‌توانند صداها و اصواتی که برای بزرگسالان قادر به شنیدن آنها نیستند، بشنوند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش محققان و دانشمند‌ان دانشکده روانشناسی «گرونین گن» در «هلند»، این موضوع به اثبات رسید که یکی از 11 کودک بین سنین هفت تا هشت سال می‌توانند صداهایی را که دیگران قادر به شنیدن آنها نیستند، بشنوند. در این گزارش آمده است که پیش از این گمان می‌شد که صداهای وهم برانگیز که کودکان می‌شنوند می‌تواند در سنین نوجوانی و بزرگسالی به یک نوع بیماری روحی و روانی منجر شود، اما طی تحقیقات جدید این موضوع به طور کامل ردشده و دانشمند‌ان اعلام کردند که شنیدن این صداها اصلا باعث بروز بیماری‌های روانی نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تحقیقات که در مجله روانشناسی انگلستان نیز آمده است، به این موضوع اشاره دارد که طی پنج سال تحقیق که بر روی سه هزار و 800 کودک انجام شد، این موضوع مشخص گردید که یکی از شش کودک اعلام کردند: این صداها باعث آزارشان می‌شود، کمتر از یکی از هر پنج کودک نیز گفتند که شنیدن این اصوات در تفکر و تخیل آنها مداخله ایجاد می‌کند. با این حال هنوز مشخص نشده است که منشاء این اصوات از چیست؟ محققان تلاش می‌کنند تا با زیر نظر گرفتن این کودکان و حالات آنها، منبع این اصوات ماوراء الطبیعه را کشف کنند.
  • مسعود .ع
خبرگزاری فارس: یک عضو هیئت علمی مؤسسه علمی و تحقیقاتی امام صادق (ع) گفت: آنچه به عنوان طی‌الارض در سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» نشان داده می‌شود از طی‌الارض خارج است و شامل این مورد نمی‌شود.
  • مسعود .ع
از جمله عرفان‏هاى نوظهور در کشور، عرفان سرخپوستى است که از آن به عرفان ساحرى هم یاد مى‏شود. در دهه اخیر کتابهایى با نام این مسلک در کشورترجمه و چاپ گردید. موسس این جریان «کارلوس کاستاندا» است که 12 کتاب از وى به فارسى موجود است. آن‏چه وى تحت عنوان عرفان سرخپوستى نگاشته است، آموزش‏ها و تعلیماتى است که کاستاندا از استاد خود «دون خوان» فراگرفت. از گفتنى‏هاى عرفان‏هاى نو ظهور، عدم اطلاع دقیق بر جزئیات زندگى پاره‏اى از سردمداران این جنبش‏هاست. همچنان که زندگى افرادى همچون ماهاریشى ماهش، پال توئیچل درهاله‏اى از ابهام قرار دارد،
  • مسعود .ع
و در یک پانسیون قدیمی اقامت داشت و همیشه یک پالتوی سیاه که یک یهودی به او داده بود را می‌پوشید. هنگام بازدید از موزه هامبورگ (در وین) و یک شیء خاص نظر او را جلب کرد و آن «نیزه مقدس» بود که گفته می‌شد پهلوی مسیح با آن شکافته شده بود. براساس افسانه، این نیزه که به «نیزه سرنوشت» شهرت دارد «نیزه سرنوشت» (Spear of Destiny) یا «نیزه مقدس» موضوع کتاب‌ها و داستان‌های تاریخی و تخیلی زیادی است. بسیاری عقیده دارند که این نیزه‌ای است که با آن پهلوی عیسی مسیح(ع) شکافته شده و در داستان‌ها آمده نیزه سرنوشت، قدرت‌های شومی به کسی که آن را در دست بگیرد می‌دهد. عده‌ای مانند «تروور راونزکرافت» بر این عقیده‌اند که هیتلر جنگ جهانی دوم را در جست‌وجوی این نیزه آغاز کرد. نیزه سرنوشت و ربط آن به هیتلر دستمایه اصلی بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌هاست. به نوشته همشهری؛ به فیلم تحسین شده «Constantine» یا بازی‌هایی نظیر «Spear of Destiny» محصول سال ۱۹۹۲ یا سری بازی‌های «Wolfenstein» -که بسیاری آن را پدر بازی‌های اکشن اول شخص (FPS) می‌نامند و چندی پیش نسخه ۲۰۰۹ آن نیز به بازار عرضه شد- نام برد. مطلبی که می‌خوانید برگرفته از کتاب «مردان اسرارآمیز» نوشته توماس اسلیمن است.
  • مسعود .ع
خدا  کند  که  خدا  ما  را  به  توانگری مان  مجازات  نکند ؛ که  مولایمان  علی  (ع)  فرمود : همانا  خدای  سبحان  روزی  فقرا  را  در  اموال  سرمایه  داران  قرار  داده  است  پس  فقیری  گرسنه  نمی ماند  جز  به  کامیابی  توانگران و  خداوند  از آنان  درباره  گرسنگی  گرسنگان  خواهد  پرسید! (حکمت  328  نهج البلاغه )     خوشبختانه هلال احمر شرایطی رو فراهم کرده که همه بتونیم در کمترین زمان در حد وسعمون به مردم سومالی کمک کنیم??پس تا دیر نشده بسم الله! یک لحظه هم یک لحظه ست برای کودک گرسنه ای که چشم انتظار ماست پایگاههای جمعیت هلال‌احمر آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم برای قحطی‌زدگان سومالی پایگاههای جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم جهت رفع نیازهای مردم قحطی‌زده سومالی هستند.به گزارش روابط عمومی وارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر؛ جمعیت هلال‌احمر از امروز با استقرار صندوقهایی در میادین اصلی شهرها و نیز روز جمعه در مصلی‌های نماز جمعه آماده جمع‌آوری وجوه نقدی مردم خیر و نوعدوست ایران اسلامی به منظور رفع نیازهای ضروری مردم قحطی زده سومالی  است.به علاوه مردم نیکوکار کشورمان می‌توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال‌احمر نزد بانک ملی شعبه مرکزی و شماره حساب  0199999999003 سیبا نزد همین بانک واریز نمایند.همچنین هموطنان با ارسال یک پیامک خالی از خط ایرانسل به شماره 8115 قادر به ارسال کمک‌های نقدی خود برای مردم سومالی خواهند شد. http://www.rcs.ir/Persian/ModulesPage.aspx?modulename=news&action=viewtext&news=7838   لطفا ایمیل را برای دوستانتان بفرستید   ---------------------------------------------- لحظه لبخند کمرنگ مادر سومالیایی و امید او برای بهبودی فرزندش تا جان سپردن کودکش در اثر قحطی و بیماری? صحنه ای که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. عکاس رویترز این عکس ها را تاثرآورترین عکسهایی عنوان کرده که گرفته است. لبخند کمرنگ مادر قبل از جان سپردن کودک - سومالی  لحظه جان سپردن کودک در برابر مادر - سومالی - عکس ار رویترز اشک های مادر بعد از جان سپردن کودک -سومالی لحظه جان سپردن کودک در برابر مادر - سومالی
  • مسعود .ع
ام جم آنلاین: تغییرات در برخی از سلول های ستاره‌شکل مغز موسوم به «آستروسیت ها» ممکن است نقش مهمی در ابتلا به افسردگی ایفا کند.به گزارش ایسنا ، این یافته‌ها مبتنی بر آزمایشات کالبدشکافی مغز افراد افسرده‌ای است که دست به خودکشی زده بودند.محققان به تمرکز بر بخشی از مغز موسوم به قشر سینگولت قدامی که در تنظیم حالت و تصمیم‌گیری دخالت دارد، پرداختند.به گفته محققان، برخی از سلول‌های آستروسیت در افراد افسرده، بزرگتر و منشعب‌تر از افراد بدون سابقه بیماری روحی بود که به طور ناگهانی مرده بودند.این تفاوت‌ها تنها در ناحیه سفید مغز و نه در بخش خاکستری وجود داشتند. ماده سفید که در بخش عمقی مغز وجود دارد، بیشتر از کابل‌هایی تشکیل شده که ارتباط بین بخش های مختلف مغز را میسر می‌کنند.این پژوهش در کنار یک تحقیق بزرگتر انجام شد که تغییرات موجود در ماه سفید را به افسرگی پیوند می‌داد.این اولین پژوهشی است که به تمرکز و مشاهده تغییرات رخ داده در سطح سلولی می‌پردازد.این محققان هنوز از این که این تغییرات ممکن است مسبب بروز افسردگی بوده یا بر آن تاثیر بگذارد، آگاه نبوده و تنها می‌توانند به گمانه‌زنی در مورد چگونگی همکاری این تغییرات با اختلالات روحی بپردازند.به گفته پژوهشگران، این سلول‌ها احتمالا بر ارتباط بین قشر قدامی سینگولت و سایر بخش‌های مغز تاثیر می‌گذارند.آستروسیت‌ها به گروهی از سلول‌های مغزی موسوم به سلول های گلیا تعلق دارند. تا مدت ها پیش دانشمندان تصور می‌کردند که سلول‌های گلیل نقش کوچکی در فعالیتهای مغزی ایفا کرده و از نورون‌ها به طور ساختاری و تغذیه‌ای حفاظت می‌کنند.اما دانشمندان اخیرا دریافته‌اند که این سلولها نقش مهمی در عملکرد مغز ایفا کرده و در برخی بیماری‌ها مانند افسردگی دخیل هستند.این تحقیقات بر روی 10 نمونه مغزی از افرادی که با پیشینه افسردگی خودکشی کرده بودند و همچنین 10 نمونه افراد سالم انجام شد.به گفته محققان، ممکن است تغییرات در سلولهای آستروسیت در نتیجه واکنش به عوامل محیطی مخصوصا عفونت در مغز به وجود آمده باشد. سطوح التهاب مزمن بالای مرتبط با استرس بسیار برای سلامتی مضر است.سیستم ایمنی بدن در واکنش به تهاجم خارجی، التهاب را تولید می‌کند، اما ممکن است این مسأله بصورت مستقل نیز اتفاق بیفتد. آستروسیت‌ها در زمان مواجهه با التهاب متورم می‌شوند.این پژوهش به تاکید در مورد نظریه التهاب عصبی ناشی از افسردگی پرداخته است. طبق این نظریه، مولکول‌های دخیل در التهاب، نقشی اساسی در بروز علائم افسردگی دارند.در صورتی که التهاب مغزی واقعا با افسردگی مرتبط باشد، درمان ها برای کاهش التهاب ممکن است روزی به بهبود شرایط ذهنی کمک کند.
  • مسعود .ع
سحر از مقولاتی است که در قرآن کریم نیز بدان اشاره شده و هنوز هم هستند افرادی که از این ابزار علیه دیگران استفاده می‌کنند. آیةالله بهجت برای رفع آن دستوراتی را توصیه فرمودند که بیشتر بر مبانی قرآنی استوار است. به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از جهان ، از آیةالله بهجت رضوان‌الله تعالی علیه سوال شد که "کسی که سحر شده باشد یا دچار چشم‌زخم شده باشد برای بطلان سحر و دفع چشم‌زخم باید چه کند؟"در پاسخ فرمودند: موارد ذیل را مراعات و عمل نمایید:۱- قرآن کوچک همیشه همراه داشته باشید.۲- معوذتین [سوره‌های مبارکه فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمائید.۳- آیةالکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمائید.۴- چهار قل [سوره‌های مبارکه توحید، کارفرون، فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمائید، خصوصا وقت خواب.۵- در موقع اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگوئید.۶- روزی ۵۰ آیه از قرآن کریم را با صدای نسبتا بلند بخوانید. (کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت – جلد اول)
  • مسعود .ع
  • مسعود .ع