دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

شفای ذهن - شفای کوانتومی اگر خواستار شفای جسم هستید، باید نخست ذهن را شفا بخشید). افلاطون 427-347 ق. م( ذهن انسان یکی از اسرار طبیعت محسوب می‏شود که هنوز دانش بسیار اندکی درباره قدرت ذهن و بسیاری از پدیده‏های مربوط به آن برای بشر امروز آشکار شده است. طی دهه‏های گذشته دیدگاه‏های برخاسته از تکنولوژی، موجب شده که وجود نیروهای ذهنی کنار گذاشته شود یا به کلی انکار گردد. اما اخیراً بینش جدید و غیر متعصبانه علوم، برخی از این نیروها را دوباره مورد تأیید قرار داده و اسرار آن‏ها را از نو بررسی کرده است. امروزه پزشکان و دانشمندان با بررسی‏ها و تحقیقات علمی به عمل آمده پذیرفته‏اند که نیروی ذهن نقش بسیار مهمی در سرنوشت و سلامتی انسان ایفا می‏کند. اگر بگوییم انرژی ذهن از نیرومندترین انرژی‏ها در زندگی بشر است اغراق نکرده‏ایم. در فرهنگ‏های گوناگون داستان‏های مختلفی در مورد پدیده‏های غیرمتعارف و خارق‏العاده نقل شده که در گذشته هیچ گونه تحقیقی در مورد آن‏ها به عمل نیامده است، اما در سال‏های اخیر دامنه تحقیق در مورد ماوراء الطبیعه، انرژی ذهنی و گشودن راز رابطه متقابل و عجیب میان ذهن و بدن گسترش پیدا کرده است که روشن می‏کند تأثیرات و مبادله‏هایی آرام، نادیدنی و پنهان میان ذهن و بدن در جریان است و این جریان جزئی از ساختار طبیعت است.
  • مسعود .ع

مکتب یوگا

۱۲
تیر
از همین ابتدای مقاله نکته ای قابل تذکر است که یوگایی که مد نظر ماست مکتب یوگا یا همان عرفان آن است و چندان بحثی درباره ورزش یوگا نداریم.مکتب یوگا چیست؟ امروزه چندین هزار مجوز از سازمان تربیت بدنی برای کلاس های یوگا را شاهد هستیم، یوگا گرچه در ابتدا یک ورزش به نظر می رسد اما صرفا ورزش نیست پشت آن عقاید دینی نهفته است یعنی وقتی یوگا می روید کم کم تناسخ را باید بپذیرید، به تدریج دیگر به پیامبر و نماز هم احساس نیاز نمی کنید چرا که به گفته مربیان یوگا تمرکز مورد نیازتان را از طریق یوگا کسب کرده اید و نهایتا به جایی می رسد که یوگا بدیل دین می نشیند.مکتب یوگا یک نوع تصوف است که راه نجات را در ترک علایق مادی و توجه تام به روح می داند ; آنـان بـرای رسـیدن به این منظور از مجاهدتهای جانکاه و ریاضتهای طاقت فرسا استفاده نموده و مـعتقدند از این طریق می توان نفس سرکش را آرام ساخت در مکتب یوگا بزرگترین هدف , جدا ساختن روح از دنیا و اتصال آن به عالم خودش ( برهمن ) و خدای عالم است و می گویند این کـار در تـنـهـا زیـستن انجام می گیرد فلسفه یوگا از چنگال شرک و دو گانه پرستی رهایی نیافته و بالاخره معتقد است آفریدگار جهان ماده که دارای نقص و تضاد است , غیر از آفریدگاری اسـت کـه عالم ارواح و موجودات بی عیب و نقص را آفریده است البته ریاضت , مخصوص مکتب یـوگـا نیست و در هند مکتبها و مذاهبی وجود دارندکه به منظور تسلط بر نفس یا چیز دیگر به ریاضتهای شاق دست می زنند ;
  • مسعود .ع
ذهن از توانایی پردازش اطلاعاتی خود، برای ایجاد کنش متقابل با جهان فیزیکی استفاده می کند. شاخه ای از دانش که به مطالعه پدیده های فوق طبیعی اختصاص یافته است، فراروانشناسی نامیده می شود. طی یک صد سال اخیر، در سراسر جهان به ویژه در غرب رشته هایی با نام یا موضوع فراروانشناسی راه اندازی شده است و ده ها محقق با به کار بستن روش های متقن علمی، این پدیده ها را بررسی می کنند تا سرانجام به قانون مندی هایی در آنها دست یابند. تاکنون تحقیقات بی شماری براساس تلاش علمی، جهت گشودن راز رابطه متقابل و عجیب میان ذهن و ماده، در بنیادی ترین سطوح انجام شده و مقالات تحقیقاتی بسیاری درباره پدیده های فوق طبیعی نوشته شده است. هر چند که فراروانشناسان هیچ صراحتی درباره انواع کاربرد پدیده ها نداشته، اما اغلب آنها انگیزه های کاربردی کردن آنها را داشته اند. مثلاً هدف آنها از مطالعه تله پاتی ، کشف وسایل ارتباطی نوینی بود که از طریق آن بتوان اطلاعات مهم را منتقل کرد و یا با مطالعه امکان نفوذ روانی در انسان و اشیا، انرژی تازه ای را کشف کرد تا به طور مثال بتوان از راه دور تغییری در تصمیم گیری های فرد خاصی ایجاد کرد و یا کلید انفجار یک دستگاه را زد.
  • مسعود .ع
امام صادق علیه السلام فرمود امیرالمومنین علیه السلام در جلسه ای با اصحابش برای آبادی دین و دنیای مومن چهارصد نکته به آنها آموختند که یکی از آن نکات این است صَوْمُ شَعْبَانَ یَذْهَبُ بِوَسْوَاسِ الصَّدْرِ وَ بَلَابِلِ الْقَلْبِ؛ روزه ماه شعبان وسوسه های درونی و پریشانی خاطر و آشفتگی های قلبی را از بین می برد.(الخصال 2/611)توصیه جدی امام صادق علیه السلام به شیعیان در مورد روزه شعبان زید شَحّام می گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: آیا کسی از نیاکان شما در ماه شعبان روزه می گرفت؟ فرمود: نَعَمْ کَانَ آبَائِی یَصُومُونَهُ وَ أَنَا أَصُومُهُ وَ آمُرُ شِیعَتِی بِصَوْمِهِ بله؛ در این ماه هم پدران من روزه می گرفتند هم من روزه می گیرم و هم به شیعیانم توصیه می کنم که از روزه این ماه غفلت نکنند. هر کس از شما شیعیان روزه های ماه شعبان خود را به ماه رمضان ختم کند قطعا خدا دو بهشت به او می دهد و هر شب به هنگام افطار فرشته ای از عرش او را ندا می دهد که تو پاک شدی؛ بهشت گوارای تو باد و تو را همین بس که رسول خدا صلی الله علیه و آله را بعد رحلتش شادمان کردی. (المقنعة، ص37) پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، شفیع روزه دار شعبان امام رضا علیه السلام فرمود: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یُکْثِرُ الصِّیَامَ فِی شَعْبَانَ؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله در ماه شعبان بسیار روزه می گرفت و اگر همسران آن حضرت روزه قضایی(1) از ماه رمضان گذشته داشتند آن را تا ماه شعبان به تاخیر می انداختند تا مبادا نیاز حضرت را رد کنند. رسول خدا صلی الله علیه و آله مرتب می فرمود: شعبان ماه من است و برترین ماههای خدا بعد از ماه رمضان است؛ پس هر کس یک روز از آن را روزه بگیرد من در قیامت شفیع او خواهم بود. (فضائل‏الأشهرالثلاثة، ص 55، ح33) در روایت دیگری امام صادق علیه السلام فرمود: مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس سه روز از شعبان را روزه بگیرد بهشت بر او واجب شده و رسول خدا صلی الله علیه و آله در قیامت شفیع او خواهد بود. (فضائل‏الأشهرالثلاثة ص 61 ح42) باز در روایت دیگری رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: شَعْبَانُ شَهْرِی وَ شَهْرُ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ؛ شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خداست. هر کس روزی از ماه مرا روزه بگیرد من در قیامت شفیع او خواهم بود و هر کس دو روز آن را روزه بگیرد گناهان گذشته او بخشیده می شود و اگر کسی سه روز آن را روزه گرفت به او گفته می شود اعمال خودت را از سر گیر. (الأمالی‏للصدوق، ص 19، مجلس6، ح 1)
  • مسعود .ع