دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

دارچین1 یکی از معروف‌ترین ادویه‌های موجود در جهان است. اگرچه روغن دارچین دارای فواید سلامت‌بخش بی‌شماری است، ولی اغلب باعث ایجاد حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک می‌شود. بنابراین مردم ترجیح می‌دهند به جای روغن دارچین، از خود دارچین استفاده کنند. از این رو، در این مقاله درباره فواید سلامت‌بخش خود دارچین صحبت می‌شود. فواید عمومی روغن دارچین نیز در انتهای مقاله آورده شده است.  منشا تولید دارچین که نام علمی‌اش "سینانومیوم زیلانیسوم"2 است، کشورهای آسیایی گرمسیری به ویژه هند و سریلانکا هستند. اکنون این گیاه در بیشتر نقاط گرمسیری، رشد داده می‌شود. دارچین به علت دارا بودن خواص طبی و مصارف گوناگون پزشکی، در طب سنتی (به ویژه در نظام طب سنتی هند3) جایگاه محکمی پیدا کرده است. دارچین به خاطر ویژگی‌های دارویی، به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ‌ها برای درمان بسیاری از اختلالات از جمله اسهال، التهاب مفاصل (آرتریت)، گرفتگی‌های عضلانی قاعدگی، قاعدگی‌های دردناک، عفونت‌های قارچی، سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزا و مشکلات گوارشی، استفاده می‌شود.
  • مسعود .ع

پرواز جسم

۱۰
آذر
تاریخ پرواز جسم به هزاران سال پیش بر می گردد. در ادبیات کهن مشرق زمین ، روایات و داستان های بسیاری از این تجربه نزد عرفا و اساتید علوم باطنی وجود دارد.داستان قالیچه حضرت سلیمان که در فضا حرکت می کرد، تمثیل تاریخی در اینن باره است.در عرفان ایران زمین، گزارش های زیادی از پرواز جسم یا راه رفتن روی آب وجود دارد. در یکی از این روایات که مربوط به « مولوی » عارف و فرزانه بزرگ ایرانیست، می خوانیم
  • مسعود .ع
به گزارش فارس یکی از اعضای گروه تفحص شهدا روایت کرده است: چند روزى مى‌شد اطراف منطقه کانى‌مانگا در غرب کشور کار مى‌کردیم و مشغول تفحص پیکر شهداى عملیات «والفجر 4» بودیم.اواسط سال 71 بود. از دور متوجه پیکر شهیدى داخل یکى از سنگرها شدیم، سریع رفتیم جلو، همان طور که داخل سنگر نشسته بود، ظاهراً تیر یا ترکش به او اصابت کرده و شهید شده بود.خواستیم بدنش را جمع کنیم و داخل کیسه بگذاریم، بعد از لحظاتی در کمال حیرت دیدیم انگشت وسط دست راست این شهید کاملا سالم مانده است؛ یعنی در حالی که همه بدن او اسکلت شده بود این انگشت سالم و گوشتی مانده بود.کمی که دقت کردیم دیدیم داخل این انگشت شهید انگشتری است؛ همه بچه‌ها دور پیکر شهید جمع شدند. خاک‌هاى روى عقیق انگشتر را که پاک کردیم، صدای ناله و فغان بچه‌ها بلند شد؛ روى عقیق آن انگشتر حک شده بود «حسین جانم».
  • مسعود .ع

آسانا

۰۳
آذر
آسانا (وضع و حالت بدنی) طریقه جوکیان یک دستگاه مفصل عمل ریاضی است که هندوها آنرا توسعه کامل داده اند-نتیجه تجربیات و امتحانات سالیان دراز است که در طریقه جوکیان کمال شباهت را به (وانداتا) که فلسفه دینی است و طریقه جوکی که در واقع جهه فلسفی آن دیانت است به همین قسم اصول ساحری که عقیده مغربیان است و در اینجا باید متذکر شد که مفهوم تصوف به یک تعبیر مخصوص آنها عبارت است از طرح کامل کائنات و ساحری که با عملیات روشن ضمیری مربوط می گردد.
  • مسعود .ع