دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۳ مطلب در مهر ۱۳۸۹ ثبت شده است

آشنایی باپدر علم فراروانشناسی : دکتر دین رادین دانشمندان، محققان و پژوهشگران بسیاری در زمینة فوق طبیعت و پدیده‌های روحی ـ روانی، با اهداف مختلف دست به تحقیق و آزمایش زده‌اند. اهدافی هم‌چون اثبات وجود نیروهای ماوراءالطبیعه، کسب ثروت و شهرت، پیشرفت علم، ردّ قدرت‌های باطنی و ... برخی از این محققان به نتایج جالب توجهی نیز دست یافته‌اند و نامشان در زمینة علم فراروان‌شناسی به‌عنوان محققی تأثیرگذار مطرح است. در این میان برخی اعتقاد دارند پس از جی.بی.راین که وی را به تعبیری پدر علم فراروان‌شناسی می‌نامند، دکتر دین رادین جزو افراد برجسته‌ای‌ست که تحقیقات علمی بسیاری در زمینه ادراک فراحسی(ESP)[1] انجام داده و به نتایج قابل توجهی هم دست یافته‌ است. دین رادین جزو معدود کسانی است که حاضر نشده از علم و تحقیقات او استفاده‌های ناهماهنگ شود او اجازه نداد از تحقیقات فراروان‌شناسی در  سیا و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در جهت مقاصد شوم سیاسی و نظامی سوءاستفاده شود. چنانچه خود دین رادین می‌گوید: «هیچ گاه علاقمند نبودم از psi برای مسایل سیاسی و ارتش سوءاستفاده نمایم. متاسفانه افرادی از psi  تنها برای مسایل جاسوسی و نظامی استفاده می‌کنند. هم اکنون و در همین لحظه، روی این کرة خاکی، عده‌ای در حال تحقیق و بررسی روی psi  آن‌هم برای مقاصد سیاسی و جاسوسی هستند»...
  • مسعود .ع
زمان و مکان را بهتر بشناسید چرا اینشتن می گوید زمان توهمی بیش نیست. داود بن محمود قیصری در سده هشتم هجری و در رساله «معمای زمان» می‌نویسد که «زمان نه آغازی دارد و نه پایانی. زمان، قابل تقسیم نیست و آنچه که ما آنرا بخش می‌کنیم تنها در پندار ماست.» دانشمند می گوید: « زمان و مکان، هردو فریب ذهن ما هستند.
  • مسعود .ع
کیوکوشین و کاتا کاتا مجموعه ای از حرکات  و تکنیکهای تهاجمی و دفاعی است که به شکل نوعی رقص موزون به نظر میرسد. وقتی یک کاتا به خوبی اجرا میشود در واقع نظم درونی و هنر اجرا کننده را نشان میدهدکاتاها به وسیله اساتید بزرگ کاراته طراحی و ابداع شده اند تا با تمرین مدام، کاراته کا را قادر سازد در یک زمان با هشت حریف مبارزه کند.البته بدون به هم خوردن تعادل لازم و حالت بدن تا به راحتی بتواند ضربات فلج کننده یا کشنده را به حریف وارد کند. در مسابقات هر کاراته کای حرفه ای باید توانایی نشان دادن مفهوم و معنی هر حرکتی اعم از یک ضربه داچی یا تنفس را دارا باشد. یک کاتا روی خوب کسی است که بتواند با کیفیت عالی اجرای ضربات و حرکت این پیام را به داوران منتقل کند که او چقدر خوب و حرفه ای کاتا را اجرا کرده یا در واقع مبارزه کرده است. کاتا در میان اولین آموزش های هر شخصی در کلاس کاراته می باشد. بزرگترین عامل در تشخیص میزان مهارت واقعی یک کاراته کا چگونگی اجرای کاتا توسط اواست . توانایی یک سن سی دریاد دادن (آموزش) هنر کاراته در حقیقی ترین شکل آن دارا بودن شاگردانی است که کاتا را خوب و در سطحی عالی اجرا کنند. یک هنرجوی کاراته می پرسد؟ برای چه باید کاتا یاد بگیریم؟ یک سرباز میپرسد؟ برای چه ما باید رژه برویم؟                  استاد می گوید:در طی آموزش خواهید فهمید چرا؟
  • مسعود .ع