دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۰ ثبت شده است

مضرات شکر

۳۱
ارديبهشت
ماده کریستالی سفید رنگی که بعنوان شکر می شناسیم، یک ماده مصنوعی و فرآیند شده است که اغلب از نیشکر یا چغندر قند بدست می آید. قند موجود در نیشکر و چغندر قند بعد از جداسازی تمام  املاح ، ویتامین ها، پروتئین ، آنزیم و سایر مواد مغذی مفید، در کارخانه تصفیه شده و به ساکاروز خالص تبدیل می شود. چیزی که بعد از فرآیند باقی می ماند، ماده مصنوعی غلیظ شده ای است که استفاده از آن فایده ای برای بدن ندارد. ۱- شکر سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد. پس از هر بار مصرف محصولات شکردار، گلبولهای سفید بدن (نوتروفیلها) از کار می افتند و تا ۲ الی ۵ ساعت بدن کاملا آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس یا باکتری خواهد بود. طبق تحقیقات پس از هر بار خوردن چیزی شیرین سیستم ایمنی بدن تا ۷۵٪ کارایی خود را از دست می دهد و این دقیقا بهترین زمان برای فعال شدن میکروبها و ویروسها است. ۲-شکر تعادل مواد معدنی بدن را بر هم می ریزد. چرا ؟ شکر ماده ای است فاقد ویتامین- فاقد مواد معدنی و فاقد فیبر. شکر ماده ای زائد است که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از این رو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند . در نتیجه تعادل عناصر معدنی مثل کلسیم- منیزیوم - پتاسیم - سدیم و... را بر هم می ریزد.
  • مسعود .ع

فلسفه ذهن

۳۰
ارديبهشت
فلسفه ذهن از شاخه‌های روش فلسفه تحلیلی است که ماهیت ذهن، رویدادهای ذهنی، کارکردهای ذهنی، و خودآگاهی را بررسی فلسفی می‌کند، طبیعت رابطه این امور با بدن فیزیکی؛ که به مسأله ذهن و بدن (نفس و بدن) معروف است نیز از مهم ترین مسائل فلسفه ذهن است. البته رویکردهای قاره‌ای نیز به این شاخه فلسفی وجود دارد مانند پدیدارشناسی هگل. در عصر حاضر مک کلمراک با رویکرد فلسفه قاره‌ای هایدگر که همان رهیافت پدیدارشناختی-اگزیستنسیالیستی است، فلسفه ذهن را بررسی می‌کند.
  • مسعود .ع
از سال های دهه ی 1930 به بعد، علاقه مندی و توجه به سایکوکینز افزایش یافت، تا جایی که امروزه تحقیق درابره ی این موضوع به یکی از سریع الرشدترین حوزه های فراروانشناسی تبدیل شده است. در سال های گذشته، این مطلب به خصوص در ایالات متحده ی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق صادق بوده است. با این حال، نتایج حاصل از مطالعات نظارت شده ی بالینی، متناقض بوده اند. برخی از این بررسی ها از نظر روان شناختی مورد حمله قرار گرفته اند و برخی دیگر را متهم به مشاهده ی آثار تقلب در آن ها کرده اند.
  • مسعود .ع

مسافرت در دل زمان

۲۸
ارديبهشت
مسافرت در دل زمانآیا تا به حال شده قصد انجام کاری را داشته اما هرگز فرصت انجامش را نیافته باشید؟ آرزوی رفتن به سال‌ها پیش و ملاقات با شخصیت‌های برجسته تاریخی چطور؟ دیدن آینده و پیشرفت‌های بشر، وضعیت زمین و ساکنانش، در یک‌صد سال بعد هم جالب خواهد بو د
  • مسعود .ع
به طور قطع موجودی به نام «جن» وجود دارد و امکان دارد الهام‌های شیطانی را در قالب عرفان به انسان القا کند. اما دانستن این نکته ضروری است که مکاشفات و الهام‌های غیبی باید به اصول و متون دینی بازگشت کنند.
  • مسعود .ع
خبرگزاری فارس: هنگامی که از شیطان ونیروهای اهریمنی سخن به میان می آید بیش از هرچیز جنبه های غیر ملموس و نامحسوس آن در ذهن متبادر می شود. حکایت زیرمربوط به باب سیزدهم ؛ در فصلی تحت عنوان "در ذکر اغوا نمودن شیطان بعضی را " که در صفحات 811تا 813 این کتاب آمده است می باشد. مولف دراین بخش با اشاره به کتاب الهام الحجه تالیف حجت الاسلام آقامیرسید علی یزدی ؛ به نقل ازعالم فاضل جلیل القدر حاج میرزا سید حسین وامق ؛ نخستین استاد حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی "بانی وموسس حوزه علمیه قم " نقل می کند که ایشان درسنه هزارو دویست و هفتاد - این حکایت را شفاها از جناب آخوندملا صادق یزدی استماع نموده است که: ...در اوقاتی که من در یزد مشغول تحصیل بودم مزاجم به هم خورد به حدی که از ابناء نوع متوحش بوده و عزلت می نمودم. تا کار به جایی رسید که توقف در شهر یزد ممکن نشد ؛ رفتم به قریه ای ازقرا ء یزد. درآنجا هم میل به معاشرت نداشتم ؛ روزها می رفتم به قبرستان خارج ده و تنها به سر می بردم. روزی ندایی شنیدم که کسی به اسم مرا صدا می زند.....
  • مسعود .ع
«سای بابا» مرتاض هندی که خود را خدای خالق و هستی‌بخش می‌پنداشت، 11 سال زودتر از پیش‌بینی خود، طعم مرگ را چشید تا یک خدای دروغین دیگر رسوا شود.   یکی از عرفان‌های کاذب فعال در ایران، عرفان موسوم به «سای بابا» است. بنیانگذار این نحله شخصی است به نام «باگوان شری ساتیا سای بابا» یا «سوآمی ساتیا سای بابا». وی در سال 1926 در یکی از ایالت‌های هند به دنیا آمد و مرگ، چند روز پیش در 85 سالگی به سراغ او آمد. مرگی که موجب شد یکی از صدها نیرنگ‌ «سای بابا» برملا شود؛ چرا پیش‌گویی کرده بود که در سن 96 سالگی خواهد مرد و هشت سال بعد روح او در جسمی دیگر در شهر میسور به بدن فردی دیگر منتقل خواهد شد.
  • مسعود .ع
هنگامی که نامی از «تهاجم فرهنگی» برده می‌شود، عده‌ای بی‌جهت موضع می‌گیرند اما باور کنیم یک مجسمه ساده بودا، صدف مارپیج، وزغ سه پا به شکل سربازان این تهاجم در یونیفرم قدرت نرم فنگ‌شویی باورهای ما را هدف قرار داده‌اند. شاید از هنگامی که بشر در قرن 21 خود را از مبانی اصیل الهی دور کرد و با پیشرفت روز افزون علم از معنویت فاصله گرفت و به مرز افسردگی رسید؛ بر آن شد که به دنبال معنویتی برود که ساخته خود او باشد تا در پس آن، دنیای ایده‌آل را جست‌وجو کرده و به خوشبختی مورد انتظار خود دست یابد. در محیط اطراف ما نیز گاهی شنیده می‌شود که برخی افراد به دنبال خوشبختی خیالی خود به سمت عرفان‌های خوش‌ آب و رنگ اما پوچ کشیده می‌شوند. «فنگ‌شویی» نیز یکی از مواردی است که در ایران طی چندین سال فعالیت، توانسته علاقه‌مندان را به سوی خود جذب کند، اما اینکه صحت و سقم فنگ‌شویی تا چه میزان است، بررسی بیشتری را می‌طلبد که در این گزارش آن را پیگیری می‌کنیم.
  • مسعود .ع