دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

دنیای ماوراء الطبیعه

عرفان ، فراروان ، متافیزیک ، ارواح، طب گیاهی و...

پیوندها

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

«زمین دارای شرایط مناسب و کاملی برای محافظت از زندگی بشر و سایر موجودات است، بنابراین طبیعی است که آن را به عنوان مادری در نظر آوریم که به همة ما و تمامی موجودات عالم زندگی می‏بخشد... جادوی طبیعی استفادة صحیح از نیروی خلاقی است که در تمام چیزها، از جمله خود ما وجود دارد ....» نیگل پنیک نویسنده کتاب روش جادوی طبیعی بخش اول کتاب خود را با این جملات آغاز کرده است. کتاب روش جادوی طبیعی در 10 بخش نوشته شده است. نویسنده طی 6 بخش اول به بیان و تشریح اثرات نیروهای جادویی زمین، مواد معدنی، گیاهان، حیوانات و پرندگان جادویی همچنین به اهمیت نیروی درون و چگونگی فعال کردن آن پرداخته است.
  • مسعود .ع
شناخته‏ شده ‏ترین پدیده‏هایی که تاکنون به صورت آزمایشی در زمینه‏ی انرژی‏ زایی و رشته‏های مشابه آن مشاهده شده، آزمایشاتی است که توسط گروه‏هایی از کارورزان باطنی یا سایر افراد مستعدی که توانایی مادرزادی داشته‏اند، به صورت سیستماتیک، در کشورهای مختلف صورت گرفته است. در این گفتار سه گروه از شاخص‏ترین این جریانات را مورد اشاره قرار می‏دهیم.  در این متن، از سه گروه مذکور با علامت اختصاری )قراردادی( ZX، VX و  WXنام می‏بریم. هر یک از این سه گروه انرژی‏زایی در یکی از مناطق جهان فعالیت دارند و هر کدام دارای چندین شاخه می‏باشند.  WXدر آمریکا و آمریکای جنوبی، VX و ZX در آسیا.  در یک مقایسه‏ی کلی میان این سه گروه انرژی‏زایی می‏توان گفت که گروه  WXاز نظر تعداد و تنوع پدیده‏ها بر دو گروه دیگر برتری دارد.  VXبیش‏تر بر شفابخشی و درمان متمرکز است. از نظر کیفیت و قدرت پدیده‏ها ZX بر دو گروه دیگر برتری دارد، اما تاکنون در آن به فعالیت‏های شفابخشی پرداخته نشده است. همچنین منسجم‏ترین ساختار به گروه WX تعلق دارد. فعالیت هر سه گروه به اندازه‏های مختلف، ناآشکار می‏باشد و تعهد ناشناختگی همچون همه‏ی جریان‏های اسرارگرا در مورد این سه جریان هم )به نسبت‏های مختلف( وجود دارد. به همین دلیل اطلاعات ضد و نقیضی درباره‏ی فعالیت‏های آنان در دست است. بنابراین از میان حرف‏های مختلفی که در این باره وجود دارد تنها به آن دسته از مطالبی اشاره می‏کنیم که از طریق منابع موثق دریافت شده است.
  • مسعود .ع
انسان در مسیر زندگی خویش از بدو خلقت تاکنون، خود را با پدیده های شگفت آوری رو به رو می دیده است. شگفتی و جذابیت چنین پدیده هایی برای انسان بیشتر از آن رو بوده است که صیغه ای خارج از شکل معمول موجودات داشته اند، و به تعبیری، خارج عادت محسوب می شدند. در این که امور خارق العاده ، هدف مند و غایت محور بوده و با اثبات امر غیر معتاد و یا نفی امر معتاد، هدف خاصی را دنبال می کنند، تردیدی نیست، اما اموری از قبیل نوع غایت، و بهره مندی از مقبولیت الهی، آنها را از هم متمایز می کند. همین تنوع موجود در خوارق عادتی که با پیشینه ای طولانی به وقوع پیوسته است، موضوع مطالعه اندیشمندان بخصوص متکلمان گردیده و نظر آنان را نسبت به حقیقت و کیفیت تحقق آنها، به خود جلب کرده است. معجزه به عنوان مهم ترین و اصیل ترین امر خارق العاده است که روایات تاریخی متقن وقوع آن را به اثبات رسانده است. از آن رو که در گذر زمان شاهد خوارق عادت دیگری از قبیل کرامت، سحر، جادو و اموری از قبیل تله پاتی، هیپنوتیزم بوده ایم، در این نوشتار به تألیف امور یاد شده پرداخته و تفاوت آنها با معجزه را از نظر می گذرانیم. کلید واژه ها: معجزه، کرامت ، سحر، کهانت، شعبده، تله پاتی، هیپنوتیزم.مقدمهیکی از واقعیات هستی که هیچ شک و تردیدی در آن نیست، « خوارق عادت » است. به دلیل آن که تحقق امور خارق العاده با تحقق امور عادی فرق دارد، با پیش فرض های عرفی و عادی، قابل تصور و تحقق نیستند. از این رو، دیگران از آوردن مثل آن ناتوانند. از دیرباز توجه به چنین اموری و نیز کیفیت تحقق آنها، توجه متکلمان اسلامی و اهل اندیشه را به خود جلب کرده است. اهل عرف نیز به دلیل برجستگی این امور نسبت به سایر افعال عادی و خارق العاده بودن آنها در مرحله ی تحقق و عینیت یافتن، از التفات خاص به آنها غافل نبوده اند. تنوع موجود در خوارق عادت، امر دیگری است که انگیزه ی اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی را در کنکاش، تحقیق و تفحص در کیفیت و نحوه ی تحقق این امور برانگیخته است.
  • مسعود .ع
هرگاه که سخن از انرژی‌های تجدید‌پذیر به میان می‌آید، گزینه‌هایی چون انرژی خورشیدی، باد و هیدروژن به ذهن ما خطور می‌کند. اما باید دانست که دنیای انرژی‌های تجدید‌پذیر فقط به این موارد محدود نمی‌شود و چند سالی است که دانشمندان و کارشناسان انرژی‌های نو، در حال مطالعه بر روی منابع گوناگون تولید‌کننده انرژی‌اند؛ آنهایی که پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به رقبای خورشید و باد را دارند. یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه، ‌پاور اند انرژی‌1 است که مطالعات و بررسی‌های جامعی در این حوزه انجام داده است و به نتایج جالب توجهی برای مهندسان و کارشناسان امر انرژی، به ویژه انرژی‌های تجدید‌پذیر و سبز دست یافته است. آن‌چه در ادامه خواهد آمد، فهرستی است از منابع برخوردار از پتانسیل تبدیل شدن به انرژی تجدید‌پذیر که تاکنون توسط کارشناسان انرژی مورد تایید فنی و عملیاتی قرار گرفته‌اند.
  • مسعود .ع
جام جم آنلاین: به گفته یک متخصص گوش، حلق و بینی، کسانی که در خواب خروپف می‌کنند، به علت کاهش اکسیژن‌رسانی به مغز، دچار ضعف حافظه می‌شوند.دکتر ابراهیم آذری زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هنگام خروپف‌های شدید، فرد دچار تنگی نفس می‌شود که در نتیجه آن اکسیژن کاهش یافته و دی‌اکسیدکربن خون افزایش می‌یابد و باعث ایجاد مشکل در مغز و ضعف حافظه می‌شود. وی اظهار کرد: بر خلاف تصور بسیاری، نوع بالش و شکل آن در ایجاد خروپف نقش چندانی ندارد. هر نوع مشکلی که در بینی به وجود بیاید باعث ایجاد خروپف می‌شود که از بین آنها می‌توان به انحراف و پلیپ بینی، شکستگی‌های داخل بینی به گونه‌ای که کاملا کج‌شده باشد و تومورهای داخل بینی اشاره کرد. وی ادامه داد: همچنین کسانی که گردن‌های کوتاه دارند و چاق‌ هستند نیز دچار خروپف می‌شوند که با کاهش وزن خود تا حد زیادی بهبود می‌یابند. با افزایش سن که در اثر آن عضلات حلق و زبان کوچک و شل می‌شوند نیز خروپف‌ها شدت می‌گیرد و حتی ممکن است کسی در جوانی مشکلی نداشته باشد، اما در پیری به آن دچار شود. وی در خصوص نحوه درمان خروپف گفت: درمان خروپف باید بر اساس علت آن صورت بگیرد، مثلا کسی که دچار انحراف و پلیپ بینی باشد باید آن را جراحی کند و اگر دارای گردن کوتاه و چاق بود با کاهش وزن خود از چربی‌های دور گردن که در ایجاد خروپف موثر است، بکاهد.
  • مسعود .ع